ایران مترقی

اندکی صبر،سحر نزدیک است ...

ایران مترقی

اندکی صبر،سحر نزدیک است ...

طبقه بندی موضوعی

 

سال جاری (1392) در شرایطی آغاز شده که رهبر معظم انقلاب برای پنجمین‌بار متوالی عنوانی اقتصادی را برای سال انتخاب کرده و باز هم تکالیفی اقتصادی را در رأس وظایف مسئولان و مردم قرار داده‌اند. ایشان از ما خواسته اند که حماسه بسازیم ، بله حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی. ولی برای خلق یک حماسه چه باید کرد؟

 این برای اولین بار نیست که ایران با فشار اقتصادی ناشی از تحریم دشمنان خارجی و معضلات داخلی مواجه می شود و شاید آخرین بار نیز نباشد. تجربیات تاریخی به وفور وجود دارد که ایران بسیار از این طریق تحت فشار قرار گرفته و در برخی موارد تن به خواست دشمنان داده است و در برخی موارد حماسه خلق کرده است. حماسه ای که در دوره مصدق خلق شد یکی از این حماسه های اقتصادی بود.

زمانی که سخن از حماسه سازی در حوزه اقتصاد به میان می آید، فکر نا خود آگاه به سمت اقدامات خارق العاده و شاید باور نکردنی می رود که لازمه خلق یک حماسه هستند. اینگونه است و در بسیاری از موارد حماسه زاییده اقدامات خارق العاده است، اما این خرق عادت همواره مستلزم سلاح و ابزار نامتعارف نیست. گاهی ابزار موجود نیز می تواند ابزار حماسه سازی باشد.

شاید بارز ترین نمونه این خرق عادت و حماسه سازی در تاریخ ایران معاصر همان ملی شدن نفت در دوره محمد مصدق باشد. دوره ای که شرایط در آن بسیار مشابه با شرایط فعلی بود و تحریم نفت ایران از سوی انگلیس منجر به آن شده بود که شرایط اقتصادی کشور بسیار وخیم باشد.

از زمانی که مصدق در دادگاه لاهه در جای نمایندگان انگلیس نشست تا زمانی که آیت الله کاشانی با تهدید انگلستان گفت: در صورت حمله به ایران فتوای جهاد صادر می کند، تا کودتای شوم 28 مرداد 32 که مصدق و دولتش را سرنگون کرد، شاید یک حماسه بودیم که تاریخ زیادی از آن نمی گذرد.

اکنون که امام عزیزمان هم از ما خواسته که در زمینه اقتصادی حماسه ای دیگر بسازیم وظیفه ما چیست؟

به طور قطع باید همگی در جریان بهبود اوضاع اقتصادی کشورمان سهمی داشته باشیم ، برای خلق یک حماسه همه مردم باید حضور داشته باشند.حال ما که تولید کننده و یا صاحب کارخانه نیستیم چطور باید به این هدف بزرگ کمک کنیم. اگر بتوانیم اندک سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کشورمان کنیم می توانیم به رشد اقتصادی کشورمان کمک کنیم. بعلاوه این کار نقدینگی مازاد در جامعه را به سمت تولید و ایجاد اشتغال هدایت کرده و از ایجاد تورم در بازار و همین طور آشفتگی در بازار ارز و سکه و طلا که البته توجیح اقتصادی نداشته و برای اقتصاد ملی مضر است جلوگیری می کنیم. بله اگر با سرمایه گذاری صحیح و البته با نیت خیر و خداپسندانه وارد این کار شویم خیر دنیا و ان شاءالله آخرت را بدست می آوریم.

بنابراین به حکم وظیفه و به امید خدا قصد دارم در این وبلاگ به راه و روش سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار نیز بپردازم .البته بنده حقیر وبلاگ های دیگری هم دارم که اگر مایل باشید می توانید به آنها نیز سر بزنید. وبلاگ نازنین وطن ، وبلاگ امیرالمؤمنین(ع) و همچنین وبسایت انگلیسی a letter to future .


و من الله توفیق